lunes, 5 de noviembre de 2012

Comunicació Audiovisual




Durant l’ultima classe de COED, vam  treballar el tema de la comunicació audiovisual, com analitzar-la, treballar-la i de rebre-la.


Durant el transcurs de la classe vam aprendre que el llenguatge audiovisual ens transmet moltes mes coses del que podríem apreciar a simple vista. Tot missatge de publicitat, màrqueting, documental, telenotícies, etc. Està orientat cap a un públic determinat i, per aconseguir l’objectiu de captar l’atenció del destinatari, s’omple de petits detalls el missatge, per tal de captar l’atenció d’un públic i deixar-ne de banda un altre de forma molt minuciosa. Per tal de que el receptor capti el missatge, ha de estar atent i alhora ben treballada la forma d’enviar el missatge, tant visualment, com amb un text i un so que transmetin els missatges.
També vam treballar la publicitat subliminal, un tipus de publicitat que tracta de transmetre un missatge contrari al missatge rebut, per tal de crear un dubte al receptor i incitar a la compra del producte.

Durant la classe, a més, vam veure un vídeo de Guillermo  Orozco, on s’analitzava i s’explicaven els diversos aspectes de la publicitat dels quals podem aprendre si ens fixem en la forma que es realitzen. 

Ens parla de que la imatge te un codi universal del qual tothom es capaç d’extreure la informació que es vol transmetre si s’analitza correctament.
També ens fa pensar sobre l’educació a través de l’audiovisualització. Aquet tema em fa reflexionar degut a que, primerament es parla de que el receptor ha de tenir els coneixements basics per rebre aquesta informació, doncs, aplicada als alumnes, aquets han d’estar preparats per rebre informació i educació a traves d’aparells audiovisuals per tal d’aprendre correctament. Alhora aquesta reflexió em fa pensar que no nomes cal que els alumnes coneixin la base per aprendre a traves d’elements audiovisuals, sinó que també, al aprendre a traves d’altres àmbits també han d’estar preparats i rebre suficient  educació per tal de desenvolupar els seus coneixements de forma equilibrada, es a dir, els alumnes han de educar-se en diversos àmbits, no únicament a l’escola en un determinat com pot ser aprendre a traves del camp audiovisual, sinó amb mètodes clàssics,  amb amor per part dels pares, amb educació social, comportament i coneixements basics de cada tema, entre d’altres. Els nens han d’aconseguir saber diferenciar i tenir criteri sobre com deuen aprendre, que han de rebre, que els convé i conèixer diversos mètodes per aprendre, per veure quin es el millor que el convé.

Seguint amb el vídeo, també ens parla de que les noves generacions, venen mes preparades cap a rebre una educació a traves de mètodes audiovisuals i per ells, els és mes fàcil aprendre el seu funcionament i rebre informació. Per últim, cal fer us de l’alfabetització, on els hem d’ensenyar a diferenciar i extreure la informació que els convé i ensenyar-los que també hi ha altres mètodes d’aprenentatge.


Finalment, per acabar la classe ens van passar uns anuncis on destacaria el de Volkswagen, on ens envia un missatge subliminal per comprar el producte i el de Seat, que a traves d’una historia, una cançó i simpatitzar  amb l’anunci ens tracta de vendre el producte.
Amb aquesta classe em après diversos aspectes de la comunicació audiovisual, com analitzar-la, extreure-la i transmetre-la.

No hay comentarios:

Publicar un comentario