Durant
l’ultima classe de COED, vam treballar
el tema de la comunicació audiovisual, com analitzar-la, treballar-la i de
rebre-la.
Durant
el transcurs de la classe vam aprendre que el llenguatge audiovisual ens
transmet moltes mes coses del que podríem apreciar a simple vista. Tot missatge
de publicitat, màrqueting, documental, telenotícies, etc. Està orientat cap a
un públic determinat i, per aconseguir l’objectiu de captar l’atenció del
destinatari, s’omple de petits detalls el missatge, per tal de captar l’atenció
d’un públic i deixar-ne de banda un altre de forma molt minuciosa. Per tal de
que el receptor capti el missatge, ha de estar atent i alhora ben treballada la
forma d’enviar el missatge, tant visualment, com amb un text i un so que
transmetin els missatges.
També
vam treballar la publicitat subliminal, un tipus de publicitat que tracta de
transmetre un missatge contrari al missatge rebut, per tal de crear un dubte al
receptor i incitar a la compra del producte.
Durant
la classe, a més, vam veure un vídeo de Guillermo Orozco, on s’analitzava i s’explicaven els
diversos aspectes de la publicitat dels quals podem aprendre si ens fixem en la
forma que es realitzen.
Ens
parla de que la imatge te un codi universal del qual tothom es capaç d’extreure
la informació que es vol transmetre si s’analitza correctament.
També
ens fa pensar sobre l’educació a través de l’audiovisualització. Aquet tema em
fa reflexionar degut a que, primerament es parla de que el receptor ha de tenir
els coneixements basics per rebre aquesta informació, doncs, aplicada als
alumnes, aquets han d’estar preparats per rebre informació i educació a traves
d’aparells audiovisuals per tal d’aprendre correctament. Alhora aquesta reflexió
em fa pensar que no nomes cal que els alumnes coneixin la base per aprendre a
traves d’elements audiovisuals, sinó que també, al aprendre a traves d’altres àmbits
també han d’estar preparats i rebre suficient educació per tal de desenvolupar els seus
coneixements de forma equilibrada, es a dir, els alumnes han de educar-se en
diversos àmbits, no únicament a l’escola en un determinat com pot ser aprendre
a traves del camp audiovisual, sinó amb mètodes clàssics, amb amor per part dels pares, amb educació social,
comportament i coneixements basics de cada tema, entre d’altres. Els nens han d’aconseguir
saber diferenciar i tenir criteri sobre com deuen aprendre, que han de rebre,
que els convé i conèixer diversos mètodes per aprendre, per veure quin es el
millor que el convé.
Seguint
amb el vídeo, també ens parla de que les noves generacions, venen mes
preparades cap a rebre una educació a traves de mètodes audiovisuals i per
ells, els és mes fàcil aprendre el seu funcionament i rebre informació. Per últim,
cal fer us de l’alfabetització, on els hem d’ensenyar a diferenciar i extreure la
informació que els convé i ensenyar-los que també hi ha altres mètodes d’aprenentatge.
Finalment,
per acabar la classe ens van passar uns anuncis on destacaria el de Volkswagen,
on ens envia un missatge subliminal per comprar el producte i el de Seat, que a
traves d’una historia, una cançó i simpatitzar amb l’anunci
ens tracta de vendre el producte.
Amb aquesta classe
em après diversos aspectes de la comunicació audiovisual, com analitzar-la, extreure-la
i transmetre-la.
No hay comentarios:
Publicar un comentario