martes, 1 de enero de 2013

Taxonomia de Bloom

La idea central d'aquesta Taxonomia de Bloom és què els objectius educacionals tenen una estructura jeràrquica que va del més simple al més complex, fins a arribar a l'avaluació. Han d'anar avançant de nivells progressivament fins a arribar als nivells més alts.



(foto: clubdepensadoresuniversales)


-Domini cognitiu

Coneixement: escriure, numerar..
Compresió: citar, resumir..
Aplicació: calcular, construir..
Anàlisi: comparar, distinguir..
Sintesi: crear, adaptar..
Evaluació: valorar, comparar..

-Domini afectiu

Consciència
Respondre
Valorar
Organització
Valors 

-Domini Psicomotor

Dins d'aquest domini es classifiquen fonamentalment les destreses. Aquestes són conductes que es realitzen amb precisió, exactitud, facilitat, economia de temps i esforç. Les conductes del domini psicomotriu poden variar en freqüència, energia i durada.
 




Tasca a realitzar:
Un cop estudiades les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, cal que facis un repàs de TOTES les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs i, en na taula, indiquis quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en cadascuna d'elles.


Eines i Recursos

No hay comentarios:

Publicar un comentario